Jak nejlépe vyhledat potenciální kupce firmy mimo můj obor/průmysl?

Při prodeji firmy se někdy dostáváme do situace, kdy kupující nenajdeme v námi blízkém oboru a musíme proto ze své bubliny ven. Co pak?

Udělejte si seznam vlastních kontaktů
Začněte tím, že si – jméno po jméně – projdete seznam kontaktů ve vašem telefonu. A u každého se v duchu zeptáte, zda by dotyčný byl vhodným adeptem pro koupi naší firmy. Nebo zda by mohl někoho takového znát.

Zeptejte se lidí, kteří se denně potkávají s dalšími majiteli/investory
Profese typu účetní, advokát, daňový poradce jsou ze své podstaty kontaktními místy podnikatelů a právě tito mohou vědět o někom, kdo by vaši firmu chtěl.

Kontaktujte ty, kteří už něco koupili
Pokud víte o lidech, kteří firmy kupují, třeba budou mít zájem i o tou vaši. Nemusíte se s nimi znát osobně: Jejich emailové adresa či telefonní číslo se dá dohledat.

Koukněte na sociální sítě
Nebudeme tam psát, že prodáváme firmu… a budeme se tam dívat/sledovat ty, kteří by ji mohli koupit. Sledováním jejich profilu zjistíme o jejich práci/životě/uvažování podrobnější informace. Budeme mít hlubší vhled do toho, co je zajímá. A můžeme pak lépe zacílit naši nabídku.

Vytipujte si investiční fondy
V ČR i zahraničí existují investiční fondy, které se specializují na investice do firem v různých odvětvích. Tyto fondy firmy buď sami kupují. Nebo mohou vědět o někom, kdo by mohl mít zájem.

Nejjednodušší prodej firmy nastává tehdy, když dopředu vím, že někdo v našem oboru chce expandovat, skupuje ostatní a dá nám nabídku. I když ale v našem oboru/odvětví nikoho takového nemáme, potenciální investoři existují. Nejsou nám už ale tak zřejmí. A musíme je tedy aktivně hledat.


Štítky

jak prodat firmu


Může vás také zajímat...

Podívejte se na videoprůvodce "Jak udělat z vaší firmy atraktivní nevěstu... a prodat ji za maximum"