Jak prodat svou firmu za maximum: 20 let zkušeností, abyste za ty roky starostí a dřiny dostali co nejvíc

Po letech dřiny a nervů s budováním vlastní firmy uvažujete o jejím prodeji. Máte ale otázky: Chcete za ni dostat co nejvíc, ale nechcete se nikomu podbízet. Jak stanovit reálnou cenu? Komu, jak a kdy firmu nabídnout? Co přitom prozradit a co si nechat pro sebe? Vyslovit cenu nebo čekat na nabídku? Na co si dát pozor?

Právě to (a mnohem víc) pochopíte v online průvodci, který jsem pro vás na základě 20+ let praxe připravil: Projdeme spolu celý postup prodeje firmy krok za krokem od A po Z. Odhalím vám zákulisí, postupy, triky i pasti, které vás čekají. Pochopíte, na co se připravit. A dostanete i vzory smluv, mustr prezentace, otázky kupujících, checklisty a další.

Vše jsem připravil lidsky, srozumitelně a prakticky do rychlých videolekcí; stačí si videa pustit třeba na mobilu.

Rychle tak získáte sebejistotu a na jednání o prodeji firmy půjdete s jistotou, že máte v ruce všechna esa, která potřebujete, aby vám kupující zaplatil částku, kterou si řeknete.

Jak prodat svou firmu za maximum: Kompletní průvodce

9 kroků, které vám přivedou zájemce s nejvyšší nabídkou

Praktické rady z praxe 

Žádné teorie, jen 100 % praxe. Zkušenosti, doporučení, postupy a tipy z reálného světa. Otevřeně, upřímně a bez omáčky.

Žádný korporátní žargon

Při prodeji firem se to hemží odbornými termíny, já ale nebudu dělat chytrého: Vším vás provedu srozumitelným jazykem.

Vím, co vás zajímá

Znám vaše obavy, otázky i přání. Sám jsme si ty situace při podnikání zažil. A v průvodci proto odpovídám na vše, na co se v duchu ptáte.

Krok za krokem

Celý postup prodeje firmy projdeme od A po Z. Stravitelně, srozumitelně, postupně. Každou videolekci si můžete kdykoliv pustit znovu.

Dostanete za firmu víc

Pochopíte, jak firmu připravit tak, aby v ní kupující viděli skrytý poklad. A zatímco jiné požádají o slevu, vaši cenu přijmou jako přiměřenou.

Získáte sebejistotu

Jakmile vše pochopíte, získáte sebejistotu a klid. Budete mít totiž kontrolu nad vším, co vás čeká. A nikdo vás nezaskočí nepřipravené.

Proč ostatní dostanou za svou firmu málo a co udělat, aby za tu vaši zaplatili víc

Více než 20 let vidím do prodeje firem jako soudní znalec pro oceňování podniků... a z první ruky tak sleduji všechny chyby, kterých se prodávající dopouštějí (a snižují tím hodnotu své firmy):

  • Majitelé firem nemají o hodnotě své firmy ponětí a říkají si o málo... nebo nesmyslně moc
  • Na otázku: “Proč prodáváte?” odpovídají tak, že zájemce odradí

  • Nevědomky říkají věci, které navádí kupujícího, aby tlačit cenu dolů

  • Nemají firmu ve stavu, ve kterém by ji mohli předat a odejít (a výrazně tím snižují cenu)

  • Na obvyklé otázky investorů odpovídají váhavě, nejistě a nedůvěryhodně

  • Neznají jednotlivé fáze prodeje firmy a vypadají při jednání (a cítí se tak) jako amatéři

  • Zbytečně prozrazují důvěrné informace dřív, než zjistí, jak vážný je zájemce (a není to jen špión pro konkurenci)

  • Neumí svou firmu kupujícímu „představit“ jako příležitost - jen popíší, co dělají, místo aby ukázali, proč by o ni měl někdo stát

  • Vše řeší až za pochodu - místo aby si připravili podklady, odpovědi a strategii předem

  • Zavírají oči před slabými stránkami firmy - a doufají, že si jich nikdo nevšim

To vše nakonec ale způsobí jediné: Zájemců je míň, než čekali. Mnoho z nich v průběhu odpadne, protože je nepřesvědčí o hodnotě. A ten (mnohdy jediný). který zůstane, nabídne jen zlomek toho, co původně chtěli.

Jak tomu zabránit ve vašem případě?

Zákulisní tipy, odhalení a postupy, za které se u M&A poradců platí statisíce

Jako rozumný majitel asi uznáte, že když chcete za svou firmu dostat co nejvíc, budou se vám hodit zkušenosti někoho, kdo to už dělal. Někdo, kdo tím už prošel. Zná postupy. Ví, čeho se vyvarovat. Co připravit. Jaké najmout právníky. Jak vyjednávat, atd.


Poptáte se tedy mezi kamarády. Zavoláte do věhlasné poradenské firmy, která se na prodej specializuje (v oboru se jim říká M&A poradci = emendej = mergers & acquisitions = fúze & akvizice). Ti se s vámi rádi rádi setkají. A na schůzce mimo jiné odhalí, že jejich kompletní servis bude stát vyšší stovky tisíc korun. Jejich práce a péče dává velký smysl, když prodáváte firmu za stovky milionů nebo nějakou tu miliardu. Jednoznačně je proto v těchto případech doporučuji. Ale pokud je vaše firma menší a podobné částky mimo vaše schopnosti (nebo ochotu), zažijete zase stav velkej na pískoviště, malej do školy... a musíte poradit sám.


Asi už tušíte, co řeknu:  Nemusíte.


Jako soudní znalec pro oceňování podniků jsem přes 20 let nahlížel do kuchyně prodeje firem. Viděl jsem chyby těch, kteří se prodat snažili, ale neuspěli. Příběhy těch, kteří nakonec sice prodali, ale za málo. Všímal jsem si postupů těch, kterým se to krásně podařilo. A všechny tyto zkušenosti, detaily, varování, příklady a postupy jsem nyní sestavil do průvodce, který provede úspěšným prodejem firmy nyní vás.


Aniž byste museli kamkoliv dojíždět.

Komukoliv váš záměr prozrazovat.

Nebo platit statisíce.


Jako online průvodce “přijede za vámi” hned teď do vašeho telefonu či notebooku. A vám stačí jen postupně zkouknout krátká, srozumitelná videa, ve kterých krok za krokem vysvětluji:

  • Jak zjistit, kolik si můžete za firmu realisticky říct - a jak tu hodnotu zvýšit ještě dřív, než ji začnete nabízet.
  • Komu firmu nabídnout, aby vám dal nejvíc - a jak ho zaujmout na první dobrou.
  • Jak odpovídat na záludné otázky kupujících bez nervozity.
  • Jak se nenechat nachytat na triky při vyjednávání.
  • Jak mluvit o slabých stránkách vaší firmy tak, aby zněly jako příležitost, nikoliv problém.
  • Jak nastavit strukturu prodejní ceny a co/kolik chtít při podpisu
  • Jak neprozradit nic víc, než je pro každou fázi prodeje nezbytné
  • Jak celým procesem projít s klidem a jistotou
  • Získáte plné texty vzorových smluv, dokumentů, emailů a prezentací.
  • A to vše za zlomek toho, kolik byste platili, kdyby vám vše vysvětlovali osobně.
Jak prodat firmu za maximum: Kompletní průvodce
Pavel Řehulka

Má osobní, 100% záruka: Nic neriskujete

Objednávkou průvodce nic neriskujete: Získáte k němu okamžitý přístup. A také 100% záruku, že vám odhalí vše, co slibuji: Pokud nebude průvodce obsahovat slíbený kompletní postup, jak vaši firmu prodat krok za krokem, jednoduše mi napíšete email a já vám do 24h vrátím peníze. Za víc než 20 let v oboru jsem si vybudoval jméno i důvěru. A nehodlám o ni přijít kvůli několika tisícům korun. Věřím ve vaše férové jednání a sám se chovám stejně.

Pavel Řehulka

Proč ale celý postup odhaluji, když si za něj při osobních konzultacích účtuji přes 100 000 Kč?

Pokud si mě najmete na to, abych přijel do vaší firmy, provedl předprodejní “rentgen” firmy, připravil doporučení a osobně vás rok či dva celou přípravou na prodej provázel, ta práce bude nakonec stát daleko přes 100 000 Kč i u mě.

Protože jsem ale za posledních 20+ let viděl spoustu případů, kdy si majitelé firem nemohli dovolit profesionálního poradce (a podle toho potom nakonec také smutně dopadli), rozhodl jsem se vytvořit průvodce, který pomůže s prodejem firmy i těm, pro které nedává kvůli jejich velikosti profesionální poradce (zatím) smysl. Těm, kteří chtějí mít kontrolu nad celým prodejem a nenechat si diktovat podmínky z druhé strany. Nebo těm, kteří zatím nechtějí zatím nikomu prozradit, že o prodeji firmy vůbec uvažují.

To, co by vám profesionální M&A poradce vysvětlil, poradil a doporučil, tedy můžete sami vidět a slyšet v online průvodci. Dozvíte se totéž, co by vám řekl při osobní konzultaci. A bude vás to stát 14950 Kč + DPH 
(dnes po zadání kuponu "MAXIMUM" jen 9900 Kč + DPH)... tedy zlomek toho, co by stála individuální konzultace. A méně, než kolik zaplatíte za nový mobil, který za dva roky stejně zase vyměníte.

Mgr. Pavel Řehulka, LLM


- 20+ let praxe jako soudní znalec pro oceňování podniků
- 20+ let praxe jako marketingový konzultant pro CZ/SK firmy s obratem 10-1000 mil. Kč
- praxe s firmami z 57+ oborů v CZ i v zahraničí
- autor řady publikací, článků, průvodců a metodik pro vyhledání konkurenční výhody, zvýšení prodeje a maximalizace zisku ve výrobních i obchodních firmách

Jasně a srozumitelně, krok za krokem

Srozumitelné videolekce

Jak prodat firmu za maximum: Kompletní průvodce

Rychlé videolekce, na které se můžete podívat ve volné chvíli třeba na mobilu. Srozumitelné, jasné, bez zbytečné omáčky.

Vzory dokumentů a smluv

Jak prodat firmu za maximum: Kompletní průvodce

Ukázky jednoduchých i komplexních smluv, abyste viděli, co nejen očekávat, ale i co vyžadovat. Vzor dohody o mlčenlivosti, checklisty pro přípravu, komentáře s vysvětlením.

Odpovědi na vaše otázky

Jak prodat firmu za maximum: Kompletní průvodce

Pokud vám nebude v průvodci cokoliv jasné, v sekci Otázky a odpovědi se stačí zeptat a připravím vám písemnou odpověď. Tu zde pak v obecné rovině bez identifikátorů uvidí i ostatní.

O kolik se připravíte, když firmu nabídnete k prodeji bez přípravy hned teď

Možná si skepticky říkáte, že nějaká příprava na prodej a tedy i jakýkoliv průvodce je zbytečný:

“Prostě si vytipuju pár lidí z oboru, kteří mají peníze a napíšu jim email nebo zavolám s tím, že naše firma je na prodej... a jestli by měli zájem. Jaképak cavyky, ne?!”

Ano, někteří to tak dělají. Své firmy tímto postupem prodají. A dostanou i slušně zaplaceno.

Když pak ale sedíte s investory na závěrečném večírku, na kterém celou transakci mezi sebou probírají, slyšíte jejich upřímné:

“Dobře to dopadlo, koupili jsme to levně...”
“Byli jsme ochotni zaplatit dvojnásobek...”
“On udělal chybu hned na začátku a pak se to s ním vezlo...”
“Neměl to připravené, tak jsme si logicky řekli o slevu...”

Smutným faktem v těchto situacích je to, že mohli za svou firmu dostat o stovky, miliony nebo rovnou desítky milionů korun víc

... kdyby měli vše dopředu promyšlené, připravené a postupovali tak, aby měli silnější vyjednávací pozici.

Uvidí kupující ve vaší firmě zakletou princeznu, kterou stačí políbit?

Aby kupující vaši firmu chtěl koupit a zaplatit za ni vyšší cenu, musí vnímat, že jste za ním nepřišli s čepicí v ruce a prosíkem v situaci, kdy vám teče do bot. Kdy ztrácíte zakázky. Nebo kdy vám banka hrozí zesplatněním úvěrů. To vše jsou pro něj signály naopak toho, že může cenu tlačit dolů. A říct si o slevu.

Naopak: Oči mu začnou svítit až tehdy, když uvidí, že vaše firma je zdravá. Stojí na pevných nohách. Rozvíjí se. Má spoustu možností, jak tržby a zisk dál zvyšovat. A když v ní uvidí nějakou příležitost (kterou vy nevidíte nebo nejste schopni realizovat). A jak pomocí svých zkušeností, konexí nebo peněz rozfoukat ty řeřavé uhlíky, které ve vaší firmě doutnají a pořádně je rozhořet:

- Možná vidí procesy, které stačí zautomatizovat a zisk se zdvojnásobí.
- Nebo má kontakty na nové trhy, kde by se vaše produkty prodávaly jako housky v krámě.
- Nebo má zkušenosti s tím, jak z chaosu udělat systém, z podniku firmu – a z firmy stroj na peníze.
- Nebo si prostě řekne: “Toto je diamant v blátě – jen ho stačí umýt.”

Právě tento dojem chceme u investorů vyvolat: Ne že firmu prodáváte, protože musíte. Ale že ji nabízíte, protože už víc nestíháte. Protože věříte, že někdo jiný z ní může vytěžit ještě víc – a vy si zasloužíte odměnu za to, že jste to všechno dovedli až sem.

Jinými slovy: Vaši firmu dobře prodáte jen tehdy, pokud v ní kupující uvidí zakletou princeznu, Šípkovou Růženku, kterou stačí políbit a ona začne novému vlastníkovi vynášet mnohem víc, než vynášela doposud.

A právě k tomu, aby vaši firmu takto uviděl, se to v průvodci povedeme:

Zjistíte v něm:

  • Jak ve vaší firmě odhalit to, co investory opravdu zaujme
  • Jak popsat firmu tak, aby v ní kupující viděl potenciál, ne jen čísla
  • Jak se připravit na otázky, které určitě padnou – a odpovídat klidně a sebevědomě
  • Jak mluvit o slabinách, aby zněly jako příležitost
  • Jak vytvořit prezentaci, která přitáhne zájemce (i když nejste rozený obchodník)
  • Jak udělat dojem připraveného, kompetentního majitele, který ví, co dělá

A také:

  • Jak nepřijít o důvěrné informace a chránit se před špionáží konkurence
  • Jak neztrácet čas s lidmi, kteří jen „zjišťují“ a nikdy nic nekoupí
  • Jak nastavit podmínky prodeje, které vám vyhovují – a obhájit je
  • Jak vypadá jednoduchý, ale účinný plán předání firmy
  • Jak si říct o cenu, která odpovídá skutečné hodnotě – a jak ji obhájit
  • Jak si připravit půdu pro vyjednávání, kde budete mít navrch

Proč musíme při prodeji firmy musíme uvažovat jinak, než při prodeji čehokoliv, co jste dosud prodávali

Když prodáváte auto, také ho nejdřív umyjete, vysajete, naleštíte. Víte totiž, že se pak mnohem líp prodává. Že o něj bude větší zájem. A že kupující spíš přistoupí na cenu, kterou za něj požadujete.

Při prodeji firem je podobný ten princip (chceme se ukázat v nejlepším světle)... ale nejde nám o povrchní umytí, vyluxování a naleštění. Nezametáme dvorek. Neuklízíme ve skladu. A neoblékáme zaměstnance do nových montérek. (I když to samozřejmě taky pomůže, byť jen drobně.)

Důležitější je pro nás vystoupit z pozice nás jako prodávajícího a podívat se na naši firmu zvenku. Přemýšlet jako investor. Dívat se a ptát se jako kupující. A najít u nás a ukázat mu to, u čeho si řekne: “To mě zajímá, to chci, za to jsem ochoten zaplatit!”

Když to uděláme dobře, zafunguje to stejně, jako to umytí, vyluxování a naleštění auta: Na naši nabídku se ozve víc zájemců. Naše cena jim bude připadat přiměřená. A prodáme spíš, než kdybychom za investorem jen tak přišli a zeptali se: “Chci to prodat, nechcete to koupit?”

O kolik se připravíte tím, že nad tím dnes mávnete rukou: O stovky tisíc? O miliony? O desítky milionů?

Při nákupu a prodeji firem uslyšíte diskusi o tzn. EBITDA mutiple, tedy o násobku čistého zisku před zdaněním, úroky a odpisy.

Prodávající i kupující se baví o tom, za jaký multiple, tedy násobek, je firma na prodej.

Tyto násobky ale nejsou předepsané či vytesané do kamene. Liší od odboru k oboru. A jsou to spíše hrubé rozsahy:

V některých oborech se firmy prodávají za 3-5násobek, v některých za 5-7násobek, v jiných i za 7násobek nebo víc. (V průvodci se na to podrobně díváme a uvidíte tam i tabulku pro váš obor a jak si vše spočítat.)

Uvažujme ale spolu: Vezme vaše roční zisky za poslední tři roky. Uděláme z nich průměr. A toto číslo vynásobíme 3x, 5x, 7x.

Nebylo by ode mě fér vám tu slibovat, že nějak kouzelně zařídím, že za firmu místo 3násobku dostanete 7násobek. Neznám ji, takže to slíbit nemůžu.

Ale co kdybychom dokázali třeba z toho 3násobku udělat 4násobek? Nebo z 5násobku 6násobek? Tedy získat pro vás o jeden násobek víc právě tím, že se na ten prodej líp připravíme... dávalo by vám smysl o tom víc přemýšlet?

Začít ale musíme už dnes: Dřív, než potenciálního zájemce oslovíte.

O tom, kolik pak za vaši firmu dostanete, se totiž rozhoduje právě teď. Buď tuto stránky zavřete a do jednání potom za měsíc, rok či pět let půjdete naostro.

Nebo si průvodce projdete, firmu připravíte... a na jednání pak přijdete sebejistě, s jasným plánem a jistotou, že celou situaci řídíte a máte pod kontrolou vy.

“Kdybych dostal za firmu o jediný násobek zisku navíc tím, že si projdu tento průvodce, vyplatí se mi to?”

Upřímné odpovědi na vaše nevyslovené otázky

Pro koho je průvodce vhodný?

Pro majitele malých a středních firem, kteří uvažují o prodeji - teď nebo třeba za rok. Je pro každého, kdo firmu zatím nikdy neprodával. Je-li tedy vaše firmy zisková (nikoliv mrtvý zombík, s tím vám bohužel nepomůžu), máte šanci ji prodat. A v průvodci se společně podíváme na to, jak to udělat.

Co když už jsem jednal s několika kupujícími?

I v takovém případě má průvodce smysl - pomůže vám připravit odpovědi, podklady a postupy tak, abyste další jednání vedli sebevědomě a vyhnuli se chybám, které jste už možná nevědomky udělali.

Hodí se i pro firmy s menším obratem?

Postupy, kterými připravujeme firmu na prodej, jsou podobné jak ve velké firmě, tak v té malé. Zatímco ti velcí si mohou najmout profesionální M&A poradce, menší jsou na to sami. A právě proto jsem vlastně celý průvodce připravil: Abyste nevstupovali na trh jako nevinné jehňátko, na kterém si smlsne kdejaký ostřílený vlk. Ale aby dokázali držet otěže vyjednávání pevně v ruce a získali za svou (celoživotní) práci co nejvyšší odměnu.

Nejsem právník ani účetní, zvládnu to?

Samozřejmě. Vše je vysvětleno jednoduše a prakticky. Průvodce je připravený pro majitele, ne pro právníky nebo ekonomy.

Jak rychle (a dlouho) budu mít k průvodci přístup?

Přístup získáte okamžitě po zaplacení. (Při platbě převodem do 48h.) Vše pak budete mít k dispozici po dobu 36 měsíců, 3 let.

Chci vykoupit společníka (on mě), pomůže to i k tomu?

Ne, pro vzájemné vypořádání společníků se průvodce nehodí. V takovém případě vám jde totiž hlavně o nalezení nějaké částky, která bude vzájemně přijatelná. A to je jiný příběh. 

Je obsah vhodný i pro specifické obory? (např. stavebnictví, IT, výrobu…)

Ano. Každý obor má sice svá specifika, ale principy prodeje firmy jsou univerzální. Postupy přípravy firmy na prodej můžete ze 100% využít i vy.

Co když už teď vím, komu chci firmu prodat? Potřebuji průvodce i tak?

Ano, právě tehdy to má velký smysl. Pomůže vám zjistit, jak svoji firmu co nejlépe "naservírovat" konkrétnímu kupujícímu, jak od něj vyjednat lepší podmínky a jak celý proces právně i strategicky zvládnout. To, že máte kupce, ještě neznamená, že máte uzavřený obchod - ten (a ona částka) záleží na detailech, které právě v průvodci probíráme.

Co když nechci, aby kdokoliv věděl (ani naše účetní), že o prodeji firmy uvažuji?

Doklad, který obdržíte automaticky hned po provedení platby na zadaný email, bude obsahovat jeho název "Jak prodat firmu za maximum" a obsah tedy odhalí. Na vyžádání vám ale můžeme připravit víc mlhavý doklad o nákupu "vzdělávacího kurzu - zvyšování hodnoty firmy". Nebo si průvodce kupte na sebe soukromě, zadejte při objednávce jen své soukromé, nikoliv firemní údaje a soukromý email.

Co když i po průvodci budu mít otázky?

Součástí průvodce je sekce Otázky a odpovědi, ve které se můžete zeptat na cokoliv, co vám nebylo jasné a získáte (viditelnou potom i pro ostatní) odpověď.

Můžu průvodce vrátit, když nebude obsahovat, co slibujete?

Vy fér ke mě, já fér k vám: Garantuji vám, že vše, co slibuji, také dodržím a v průvodci to získáte. Pokud ne, máte plné právo mi říct: "Nesplnil jste, chci své peníze zpět..." a do 24h hodin je také dostanete. 

Nebudou to náhodou jen nějaké obecné řeči? Kurz vytvořený pomocí AI?

Vše vysvětluji osobně, z praxe. Žádné AI. Teorie jen trochu (musím ji vysvětlit u metod oceňování firmy), jinak 100% praxe. Očekávejte totéž, o čem bychom mluvili při osobní konzultaci. Přemýšlel jsem o vašich otázkách... a v průvodci se vám na ně snažím odpovědět.

Jak prodat firmu za maximum: Kompletní průvodce

Co se v průvodci mimo jiné dozvíte

Jasné a srozumitelné videolekce, které vám vysvětlí...


Jak spočítat hodnotu firmy a za kolik ji můžete prodat

  • Jak vzniká hodnota: Pochopíte, co tvoří skutečnou hodnotu firmy a jak ji správně určit, abyste neprodali pod cenou.
  • Faktory ovlivňující cenu: Zjistíte, co cenu firmy mění, jak ji můžete sami ovlivnit (a zvýšit) a co bude (kromě zisku) zajímat kupující nejvíc.
  • Prodej nevýdělečné firmy: Pochopíte, za jakých okolností můžete prodat i firmu, která momentálně nevydělává a co zde funguje.
  • Jak kupující přemýšlí: Uvidíte, co je pro kupujícího nejdůležitější a jak se stanovuje hodnota pomocí tzv. MULTIPLE ve vašem oboru.
  • Co kupující zajímá: Ukážeme si, co kupující skutečně zajímá nad rámec čísel a proč zkoumají i věci, o kterých čísla v účetní závěrce nemluví.

Co si promyslet než řeknete: “Chci prodat”

  • Chci prodat, nebo ne? Ujasníme si, zda je prodej firmy správné rozhodnutí a odpovíme si na případné pochybnosti.
  • Proč prodáváte: Pochopíte, kdy a proč je váš osobní důvod k prodeji důležitý a jak ho využít v prodeji ve svůj prospěch.
  • Co zajímá investory: Ukážeme si, proč investoři firmy vůbec kupují a co je může zaujmout na té vaší.
  • Ideální kupec: Zjistíte, jak si ujasnit, kdo je ideální kupující a proč je to důležité.

Jak připravit firmu na prodej krok za krokem

  • Ideální firma pro kupce: Ukážeme si, jak vypadá ideální firma na prodej v očích kupujících a co jim dává důvod nabídnout nejvíc.
  • Atraktivita firmy: Zjistíte, jak je možné prodat i firmu, která není na první pohled tak atraktivní a co je k tomu potřeba.
  • Co připravit: Dostanete seznam věcí, na které se kupující budou dívat a návod, jak se na ně pečlivě připravit.

Kdo bude mít o vaši firmu zájem a kdy prodávat

  • Typy kupců: Pochopíte kategorie potenciálních kupců a jak si mezi nimi vybrat.
  • Nejlepší doba pro prodej: Rozpoznáte, kdy je v životnosti vaší firmy nejlepší doba na prodej, abyste za ni získali maximum.
  • Vyšší zájem: Ukážeme si, co zájem kupujícíh zvýší a jak to připravit i u vás.

Co udělat, aby vás se o vás zajímali a nabídli dobrou cenu

  • Kompletní přehled otázek: Získáte podrobný přehled všech otázek, na které se budou kupující ptát - od nemovitostí a techniky, přes zaměstnance a dluhy, až po firemní komunikaci a budoucí plány.
  • Dokumenty a informace: Pochopíte, jaké dokumenty budou kupující požadovat k firemní značce, povolením, smlouvám s odběrateli a mnoho dalšího.
  • Due Diligence bez překvapení: Ukážeme si, co způsobuje vycouvání zájemců během tzv. Due Diligence a co udělat, aby jejich zájem vydržel i poté.

Jak firmu nabídnout a prodat za maximum

  • Cílení nabídky: Zjistíte, pro koho bude mít která část vaší firmy největší hodnotu a jak ji cíleně nabídnout.
  • Psychologie prodeje: Ukážeme si, jaký psychologický postup při nabízení firmy dodržet, aby vám zájemci nabídli maximum.
  • Koho oslovit a koho ne: Konkrétně si projdeme, koho s nabídkou firmy oslovit a jaké chyby se v tomto kroku vyvarovat.
  • Vzor prezentace a načasování: Dostanete vzor oslovení investora i mustr pro prezentaci firmy. Navíc si ukážeme, kdy a které údaje o firmě tajit a kdy je naopak odhalit.

Jak zvládnout nástrahy, triky a finty kupujících

  • Pochopíte, jaké triky a finty na vás budou kupující při vyjednávání zkoušet a jak se na ně efektivně připravit.
  • Vysvětlíme si, kdy má smysl se (ne)nechat v průběhu prodeje firmy zastupovat a kdy vám to může ušetřit spoustu starostí.

Co a kdy (ne)prozradit zaměstnancům

  • Kdy a jak to říct: Vysvětlíme si citlivou fází oznamování prodeje firmy zaměstnancům a dozvíte se, jaké to má psychologické i právní dopady.
  • Vzory textů: Dostanete vzorové texty, které můžete použít při oznámení prodeje firmy, abyste minimalizovali obavy a udrželi morálku.

Jak rozdělit kupní cenu, tzv. earnout a daňové dopady

  • Jak vyjednávat o platbě: Řekneme si, co požadovat při placení kupní ceny a jak efektivně vyjednávat o případném postupném splácení.
  • Daně po prodeji: Pochopíte, jaké daňové dopady přináší prodej firmy a co si dopředu promyslet, aby vás to nepřišlo zbytečně draho.
  • Soukromí a kupní cena: Probereme, kdy má smysl kupní cenu (ne)utajovat a jak.

Na co si dát pozor v kupní smlouvě a právní dokumentaci

  • Checklist kupní smlouvy: Dostanete podrobný checklist toho, co by měla obsahovat kupní smlouva, aby vás dokonale chránila.
  • Vzor smlouvy: Ukážu vám kupní smlouvu, jejíž příprava stála statísíce, abyste viděli, jak vypadá komplexně promyšlená transakce se všemi pojistkami. Získáte i vzor obvyklé smlouvy pro menší a střední firmy.
  • Náklady na právníky: Promluvíme si o nákladech na právníky, jak vybírat a jak (ne)šetřit.
  • Znalecký posudek a NDA: Vysvětlíme si, kdy potřebujete znalecký posudek a jak funguje NDA (dohoda o mlčenlivosti).
  • Předávání firmy: Na co si dát pozor při předávání firmy a co si pohlídat, aby vše dopadlo hladce.
  • Odpovědi na otázky: Ve speciální sekci získáte odpovědi na časté i neobvyklé otázky ohledně prodeje firmy.